XII Expo batx. artístic

Enguany s’havia de celebrar la 12a edició de l’exposició que organitzem des del Departament de Dibuix amb els alumnes de batxillerat artístic. L’exposició és una part visible de la feina que realitzen els nostres alumnes durant el curs.

El tema que donava títol a l’exposició que s’havia d’haver inaugurat el passat 29 d’abril a la Biblioteca Municipal de Lloret de Mar, era Trajectòries. Ironies del destí, justament una trajectòria, la de l’epidèmia de la COVID-19, és la que ens ha portat a modificar la vida.

Quan busquem al diccionari el significat del mot “trajectòria”, trobem definicions com aquestes:

1 Línia descrita en l’espai per un punt que es mou.
2. Curs, desenvolupament o evolució que segueix una persona o una cosa al llarg del temps.

En aquest segon sentit, el títol de l’exposició, Trajectòria, també fa referència al procés de tot treball artístic: el curs que condueix de la idea inicial a l’obra acabada.

A partir del concepte de trajectòria i de les seves interpretacions des de cada una de les diferents assignatures que cursen els alumnes de batxillerat artístic, hem organitzat l’exposició que, des d’aquest espai virtual, volem compartir amb vosaltres. Així, doncs, a continuació, podreu veure els treballs que han fet els alumnes des de les diferents assignatures.

Podreu veure el trajecte que ha donat forma als treballs de primer i segon de batxillerat a l’assignatura de Dibuix Artístic a través de tres trajectòries: una, la de l’espai; una altra, la dels projectes que parteixen de l’esbós i arriben a una obra més elaborada i concreta; i una tercera, la de la figura humana, que parteix d’un element més concret cap a un conjunt més ampli, a la vegada que dibuixa també un trajecte des d’un grau d’iconicitat alt fins a un grau d’iconicitat més baix.

Així mateix, des de la matèria de Tècniques graficoplàstiques de 1r de batxillerat, es va plantejar fer una instal·lació mitjançant la trajectòria d’una corda vermella com a lligam d’un conjunt de dibuixos en gran format realitzats i enganxats sobre d’unes capses tridimensionals. La corda vermella havia de contrastar amb el fons negre del suport del paper craft negre i de les cretes blanques que s’han utilitzat com a material graficoplàstic. La corda vermella havia de ser real i, a diferència dels dibuixos bidimensionals, aquesta corda havia d’estar penjada des del sostre per tal d’anar lligant les diverses capses en direcció descendent, entrant i sortint de cada un dels dibuixos enganxats a cada una de les capses. Havia de simbolitzar la trajectòria d’una línia que metafòricament de vegades ens marquem o ens marquen, la qual ens lliga i sovint ens oprimeix. Per aquesta raó, els dibuixos són del cos humà, ja que són la metàfora de les nostres vides.

En definitiva, esperem que transiteu virtualment per aquest conjunt de projectes que us mostrem i que gaudiu de l’art dels joves creadors que cursen el batxillerat artístic a l’Institut Ramon Coll i Rodés, als quals, amb aquestes últimes paraules, volem expressar la nostra més sincera enhorabona per la seva feina.

Departament de Dibuix.

Tècniques Graficoplàstiques de 1r de batxillerat

Treballs de gran format fets amb cretes sobre paper craft negre.

Dibuix artístic 2n batxillerat

Espai. Treballs amb llapis de grafit i tècnica mixta.

Dibuix artístic 1r batxillerat

Figura humana. Treballs amb llapis de grafit, tècnica mixta i guaix

Dibuix artístic 1r batxillerat

Il·lustració. Treballs amb aquarel·la

Dibuix artístic 1r i 2n de batxillerat

Pop-up. Treballs amb tècnica mixta

Dibuix artístic 2n batxillerat

Projectes. Treballs amb tècnica mixta

___ ___ ___

Disseny

Cartells proposats per escollir l’oficial de la XII Exposició de Batxillerat Artístic Coll i Rodés.

____________ ____________

Disseny

Cartells proposats per escollir l’oficial de la XV Festa de les Flors de les Alegries.