Xerrada sobre Internet segura

Dimecres, en relació amb la commemoració el dia abans del Dia de la Internet Segura, l’alumnat de 1r i de 2n de batxillerat del Coll i Rodés va assistir, en dues sessions consecutives, a la xerrada “Internet segura, però sense passar-se” que va oferir l’Antonio Bueno, membre del grup de recerca de Comunicacions de Banda Ampla i Sistemes Distribuïts (BCDS) de la UdG i professor de l’Escola Politècnica Superior de la UdG, on imparteix, entre d’altres, classes de seguretat informàtica i cloud computing als graus de Disseny de Videojocs i d’Enginyeria Informàtica. La presentació de l’acte i del conferenciant va anar a càrrec de la nostra directora, Luisa Peralta.

La xerrada partia de la idea bàsica que la seguretat és incòmoda i demana un esforç. Només hem de pensar què fem amb les nostres múltiples contrasenyes per adonar-nos que sovint no actuem amb la major de les prudències. Els principis essencials a l’hora de crear contrasenyes segures són la facilitat per a recordar-la, la dificultat per a endevinar-la i la diversificació (tenir-ne una per cada lloc). L’Antonio Bueno va dedicar bona part de la seva exposició als mòbils, ja que contenen informació nostra molt sensible i, per tant, hem d’estar atents a la seva seguretat. És crucial tenir cura quan utilitzem internet i desconfiar de correus i missatges amb enllaços a les apps… Finalment, va comentar que guardar informació al núvol és força segur, però que és igualment important fer-ne còpies i guardar-les a diferents llocs.

Hem d’agrair al Patronat Politècnica de la Universitat de Girona, la seva col·laboració en l’organització d’aquest acte.