Visita dels tecnòlegs a la UdG

Dilluns passat, dia 21 de gener, vam fer una sortida a la Universitat Politècnica de Girona amb els alumnes de 1r i 2n del Batxillerat tecnològic. Aquesta sortida es va organitzar a través del patronat de la UdG, que ens van oferir la possibilitat de fer uns tallers i alhora informar als nostres alumnes de l’oferta formativa de les carreres tècniques que ofereixen.

En arribar ens van fer una presentació, d’una hora de durada, en la qual ens van parlar de les carreres tècniques i vam comptar amb el testimoni d’antics estudiants de la UdG que explicaven la feina que actualment estan desenvolupant en el món laboral. Va ser una presentació molt didàctica i també participativa.

A continuació es van realitzar diferents tallers, impartits per professorat de la UdG:

T1– Taller de Pneumàtica, alumnes de 2n de Batxillerat Tecnològic:
Descripció: Vam anar al taller de pneumàtica i oleo-hidràulica a realitzar diferents muntatges amb cilindres, vàlvules i diferents dispositius de regulació i control. Els alumnes van poder posar en pràctica els coneixements teòrics muntant diferents circuits i provant-los.
Com a curiositat, comentar que el professor que ens va fer aquest taller és un antic alumne del nostre institut.

T2-Taller de Motors tèrmics, alumnes de 2n de Batxillerat Tecnològic:
Descripció: Vam començar desmuntat i muntant dos motors de 4 temps i identificant les diferents parts d’aquests motors. Vam determinar la seva cilindrada i el professor va anar responent a les diferents consultes que l’alumnat feia. També ens van descriure altres tipus de motors.

T3– Taller de Robòtica, alumnes de 1r de Batxillerat Tecnològic:
Descripció: L’alumnat va veure, en primer lloc, com es controlen manualment, mitjançant comandament, els robots industrials i després van aprendre com realitzar un programa per controlar els seus moviments i així realitzar una tasca concreta.

T4– Taller – xerrada, alumnes de 1r de Batxillerat Tecnològic:
Títol: BBEGINBand Experiment for Starting in Biomedical Engineering
Descripció: Explicació del lector de ritme cardíac d’una polsera digital. Visualització del senyal en estat de repòs i exercici.

Joan Fluvià