Visita del CFGS al port de Blanes

Els alumnes de 1r curs del CFGS de Gestió d’Allotjaments Turístics van realitzar durant l’última setmana de curs del 2020 una sortida pedagògica al centre d’organització d’esdeveniments Grenyal, amb seu a Blanes.

El centre es troba al mateix port de Blanes, just a sobre de la llotja on es rep i se subhasta el peix. La persona responsable del centre, Roser Vallosada, organitza, entre altres esdeveniments, tallers gastronòmics per als quals disposa de matèria primera acabada d’arribar al port de Blanes.

En primer lloc, els nostres alumnes van rebre una àmplia explicació, per part d’una guia especialitzada, sobre els orígens del port de Blanes i les diferents funcions que ha anat realitzant a través dels temps, sense deixar de ser mai allò que va marcar els seus inicis: una font de treball per a molts blanencs, ja que allà es trobaven les drassanes.

A continuació, van conèixer les principals arts de pesca que es realitzen en aquest port i van presenciar una subhasta a la llotja, amb les oportunes explicacions sobre el seu funcionament.

Un cop a la sala polivalent, la Roser, persona molt propera i col·laborativa, va explicar com va emprendre el seu negoci així com les activitats que ofereix i de quina manera les promociona. Va respondre gratament les preguntes que els alumnes li van plantejar, i aquests van gaudir molt de les seves explicacions.

Abans de finalitzar la jornada, els alumnes van dur a terme, a l’espaiós passeig marítim, unes activitats de dinàmica de grup.