Visita de l’escultor Jordi Coll

Aquest matí, els alumnes de 1r de batxillerat artístic han tingut l’oportunitat d’escoltar i conèixer l’escultor Jordi Coll, autor del conjunt escultòric Sons i silenci, emplaçat a la plaça Pere Torrent de Lloret de Mar.

Jordi Coll ha endinsat als alumnes al món de l’escultura. Primer els ha mostrat diversos treballs de la seva trajectòria com a artista, i posteriorment ha fet una interessantíssima explicació de tot el procés de creació de la seva obra Sons i silenci, recentment inaugurada a la nostra vila.

Les escultures d’aquest projecte, formades per un conjunt de volums geomètrics realitzats en alumini, formen en el seu conjunt les lletres del nom de Lloret, el qual es pot llegir des d’un punt de vista concret. Així mateix, per si sols, els volums de les lletres funcionen com a escultures independents.

A través de diapositives que documenten el procés de creació, l’escultor ha anat explicant el procés creatiu d’aquesta obra de grans dimensions i el procés de realització de les escultures tot explicant els diversos procediments de fosa de metalls (motlles de terra, a la cera perduda…).

Els alumnes han pogut veure com és el procés de creació d’una obra d’escultura des de l’inici fins a l’emplaçament final i han pogut preguntar diverses qüestions relatives a l’escultura.

Ha sigut un matí molt interessant i agraïm molt la visita de l’artista al nostre centre.

M. Rosa Oliveras.