Visita al SAMLM

Durant els dies d’aquesta última setmana lectiva de l’any, els alumnes de 2n curs de les diferents modalitats de batxillerat han estat visitant les instal·lacions de l’arxiu municipal (SAMLM). Les visites, inscrites al pla d’acció tutorial, responen, d’una banda, a l’anhel de conèixer de primera mà un ofici tan íntimament lligat a la investigació, i d’altra, a la necessitat cultural i emocional d’aprofundir en les pròpies arrels.

Els alumnes han pogut diferenciar in situ fonts primàries i fonts secundàries i han pogut observar una mostra de l’ingent fons documental de l’arxiu, el qual va des de pergamins de l’edat mitjana fins a documents vius de l’administració municipal o, fins i tot, documents gràfics publicats a internet.

Sens dubte, tot un món interessantíssim per començar a descobrir.