Visita a la Politècnica de Girona

El dimarts dia 21 de febrer, el Departament de Tecnologia del Coll i Rodés va realitzar una sortida a l’EPS (Escola Politècnica Superior de la UdG) amb l’alumnat de 1r i de 2n del batxillerat tecnològic.

Aquesta sortida, organitzada a través del Patronat de la Politècnica de la UdG, tenia programades diverses activitats per als dos grups.

L’alumnat de primer va realitzar primer un taller de robòtica i un altre d’energies renovables a les instal·lacions de la Politècnica. Després, l’alumnat es va desplaçar al Parc Tecnològic, on dos grups de recerca end van ensenyar les seves instal·lacions i ens van explicar l’activitat que desenvolupen. Aquests grups eren el CIRS (Centre d’investigació en robòtica submarina) i AMADE (grup de recerca que investiga materials compòsits i que fan assajos d’aquests materials en condicions extremes de temperatura i pressió, ja que aquests materials s’utilitzen en avions, satèl·lits i vaixells).

Els alumnes de segon van realitzar dos tallers relacionats amb el temari de l’assignatura de Tecnologia Industrial. Es van fer primer unes pràctiques en el Laboratori de Sistemes de Control Automàtic on, mitjançant les maquetes de control i el software adequat, es va experimentar amb la regulació de velocitat dels motors de CC. En segon lloc, l’alumnat va dur a terme un taller de Termoelectricitat en el qual va descobrir el funcionament de les cèl·lules Peltier, tant com a elements que permeten produir fred i calor, com per la possibilitat que tenen de generar electricitat a partir de la calor aplicada.

Durant aquesta visita també es va visitar els campus de la UdG i ens van informar dels graus tècnics que s’ofereixen.

Joan Fluvià.