UAP! 22: Nou món

Un any més, el nostre centre torna a participar en el gran projecte de l’UAP!

Des de l’any 2009, entre els mesos de gener i febrer coincidint amb el dia de la pau, el Teatre Municipal de Girona acull una cantata anomenada UAP!, organitzada pels professors de música dels instituts de les comarques gironines. La UAP! es defineix com una cantata de caràcter solidari, interpretada pels alumnes dels centres de secundària en què, a través del cant, es persegueix un objectiu ben ambiciós i lloable: la cançó com un instrument per fomentar la pau.

Mil alumnes de secundària, entre els quals es troba l’optativa de música de 4t d’ESO del nostre institut, s’uniran per cantar en diferents sessions, sota la direcció de Mercè Rigau i Món Bover.

Aquest any, tornem al teatre, ja que la passada edició, a causa de la pandèmia es va fer en format pel·lícula. Al prestigiós teatre de Girona s’explicarà aquesta història:

El projecte UAP22 “Nou món” explicarà tres històries diferents, tres maneres de construir una nova oportunitat de vida, una nova societat i com aquesta respectarà les relacions humanes i els recursos naturals. Galifardeus, mecànics i científics tots han estat abandonats a la sort de la natura. Els corrents d’aigua marina a on els portaran? Trobaran una nova oportunitat de vida? La sabran aprofitar?

La nostra participació tindrà lloc el pròxim 22 de febrer i de segur que serà tota una experiència per l’alumnat de l’optativa de 4t que fa l’obra i l’alumnat que vindrà de públic.

Cèlia Tresserras.