UAP 19: Brundibár

El passat 31 de gener, la coral de l’institut, formada per alumnes de 1r a 4t d’ESO, va participar en la cantata per la PAU que cada any organitza l’associació UAP. Els assajos previs i l’actuació, a la qual van assistir com a públic els alumnes de tots els grups de 1r d’ESO, es van dur a terme al teatre municipal de Girona. Aquest any el tema era el de l’òpera infantil Brundibár, ‘El abejorro’.

Aquest fragment és una petita sinopsi transcrita des de la pàgina de l’associació UAP:

179 joves pugen al tren per ser portats al camp de concentració de Theresienstalt a Txèquia, en el trasllat canten que són un poble de pau i que no els hi faran cap mal.

Són desinfectats, vestits amb l’uniforme de ratlles i  obligats a netejar incansablement.

El menjar és escàs i la feina insuportable .La inquietud (o il·lusió) per viure els fa descobrir un tresor, l’opereta Brundibár, els assajos són la distracció de l’horror que viuen i la seva posada en escena finalitza en un nou viatge a Auschwitz.

Va ser una gran experiència per tots els participants i els oients. Ja tenim ganes de la UAP 20!