TREVA (2a part)

La setmana passada us explicava les meves impressions davant la novetat d’haver de crear durant uns minuts, just abans de començar la cinquena hora, un espai de silenci i tranquil·litat entre l’alumnat. Un moment que no fos viscut com una imposició, sinó com una oportunitat de generar entre totes i tots un ambient poc habitual, un punt allunyat d’estímuls exteriors i de tensions.

He demanat als alumnes dels grups 1A5 i 1A3 que expressin el que han sentit després d’haver participat en aquestes sessions. Uns han optat per escriure, altres per dibuixar i bastants han barrejat les dues formes per transmetre la seva vivència d’aquest moment de TREVA.

Hi ha qui no acaba de desconnectar del seu voltant i no tanca els ulls o s’inhibeix –no és fàcil tancar els ulls i deixar-te emportar envoltat d’un bon grup de companyes i companys– , però l’actitud de silenci i respecte ha permès que tothom hagi experimentat un temps d’introspecció més o menys serena.

La majoria dels comentaris utilitzen paraules com “tranquil·litat”, “relaxació”, “pau”; aquestes repeticions m’animen a seguir fent la TREVA, procurar no caure en la monotonia i buscar quins exercicis puguin servir per millorar l’atenció i la concentració dels joves.

Us deixo amb algunes opinions —i els dibuixos que il·lustren aquesta entrada a la web—:

“En aquesta sessió de relaxació m’he sentit molt tranquil i relaxat. M’he sentit com si estigués en un altre món”.

“M’he sentit molt relaxada, me n’he oblidat de tot el que hi ha al meu voltant, m’ha agradat molt haver sentit tranquil·litat i pau”.

“He sentido que todo era negro, pero al final había una luz blanca y brillante e intentaba llegar, pero no podía y una voz me dijo CONCÉNTRATE y RELÁJATE y me relajé y me concentraba”.

“M’he trobat molt bé, he sentit que el que fèiem ho necessitava, relaxa molt, sembla que el que diu el profe es fa realitat en la ment i després puc fer la classe més tranquil”.

També hi ha algun testimoni més personal, en el qual la TREVA pot aprofundir en l’autoconeixement, per exemple aquest:

“Mientras estamos haciendo esto de “relajarnos”, pues en un momento puedo estar tranquila o relajada. En otros momentos me siento tranquila también pero pienso en cosas tristes o malas no porque quiera, porque se me viene a la cabeza sin yo querer.

No sé porqué, es muy raro, preferiría pensar en otras cosas, pero no sé, me gustaría pensar en nada y dejar mi mente en blanco, lo hago pero por segundos y de repente se me vienen muchas cosas que me afectan mucho en mis pensamientos aunque esté relajada o tranquila.

Siempre están las cosas que personas me han hecho sentirme mal o cosas que me han afectado, tristes, siempre están en mi cabeza aunque no quiera y no lo puedo evitar.”

“Després de fer la relaxació em sento molt millor, amb l’exercici he airejat la ment, em sento més còmoda, més connectada, m’he relaxat. Em trobo molt i molt millor que abans i la meva imaginació s’ha disparat. Mai havia sentit aquesta frescor tan relaxant de la cova, pensava que estava en una bombolla enorme i els meus companys dins altres bombolles grans.

“He viscut un moment molt relaxant.”

Només em falta donar les gràcies a aquests humans petits de mida però molt grans en la seva receptivitat.

Pasqual Aguilar.