Timbre musical SC-22 (programació 10)

Tal com ens recorda la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), «En el marc de la Setmana de la Ciència s’organitzaran tot un munt d’activitats de disseminació de la ciència arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, activitats virtuals, exposicions, tallers científics…, una gran oferta científica [en] diferents formats a l’abast de tothom!

»La Setmana de la Ciència s’adreça a tots els públics i té com a objectius fonamentals apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania i fomentar les vocacions científiques entre els més joves».

»Per a l’edició d’enguany proposem com a fil conductor la innovació i el coneixement local com a motor de creixement, posant en valor els actius en innovació i ciència que hi ha arreu del país. En paral·lel, l’SC fomentarà la participació activa de la ciutadania en les diferents etapes del procés de recerca científica».

És per aquest motiu que el timbre musical de la setmana entrant estarà centrat en hits inspirats o relacionats amb aquesta temàtica.

A continuació, teniu els temes escollits i la seva distribució horària:

Tema del marc horari (8:15 i 14:55):

Different world feat. Sofia Carson, de Alan Walker.

Amb artistes com Steve Aoki, Noah Cyrus i Digital Farm Animals, l’àlbum destaca per la seva barreja de llançaments reconeixibles, com Faded. Walker va dir sobre l’àlbum “És una sensació increïble poder publicar el meu àlbum de debut, Different World. Aquests últims anys han estat absolutament surrealistes, i sens dubte mai m’hauria imaginat que arribaria a aquest punt quan vaig començar. És molt diferent per a mi. Alguna cosa en què he treballat durant un temps, i estic molt emocionat de compartir finalment amb el món i escoltar la reacció dels meus fans!”. Es va llançar una campanya per a l’àlbum, amb l’etiqueta #CreateADifferentWorld, ja que tracta de conscienciar sobre el tema del canvi climàtic.

Tema entre classes (9:15, 11:35 i 13:55).

Aire, de Mecano.

Ana Torroja, acompanyada dels germans Cano, ens relata una història en què en intentar despertar després d’una nit de ressaca experimenta la sensació de convertir-se en aire. “El meu cos s’arrugava com un paper vegetal i anava passant a l’estat gasós”. A la tornada de la lletra, ens descriuen els elements que componen l’aire (“oxigen, nitrogen i argó”) i algunes propietats (“sense forma definida, ni color”).

Tema dels patis (10:15, 10:35, 12:35 i 12:55).

Amor universal, de MClan.

Si bé a la popular Llamando a la Tierra (versió de Serenade from the stars, de la Steve Miller Band) ja ens havien fet viatjar a una missió espacial on “fa temps Venus es va apagar” i “no hi ha senyal de vida humana”, M-Clan ens torna a parlar del cosmos en una cançó d’amor en la qual s’arriba a recórrer tot l’univers per arribar al costat de la seva estimada extraterrestre que ha arrasat el seu planeta. “Em vestiré de zinc i de plata i als anells de Saturn farem l’amor sense gravetat”.

Comissió de Cultura del Coll i Rodés.