Timbre musical (programació 7)

A partir de dilluns, dedicarem el timbre musical a Halloween.

De tradició celta, Halloween és una festivitat ancestral irlandesa que se celebrava amb el sobrenom de Samhain ‘final d’estiu’. Amb aquesta celebració, s’acomiadaven de Lugh, déu del Sol, i es marcava la fi no només de la collita sinó també de l’any cèltic. Llavors ja existia la creença que durant el Samhain els morts tornaven a visitar el món dels mortals i era comú encendre espelmes per a ajudar les ànimes a trobar el camí cap a la llum i descans al costat de Lugh. També s’hi deixaven dolços i menjar fora de les cases a manera d’ofrena.

Més endavant, aquesta festa pagana es va cristianitzar i va començar a dir-se All Hallow´Eve, és a dir, ‘Vespra de Tots els Sants’. D’aquí va néixer la denominació Halloween.

A continuació, teniu els temes escollits i la seva distribució horària:

Tema del marc horari (8:15 i 14:55):

Ghostbusters, de Ray Parker Jr. El vídeo musical de la cançó va ser dirigit pel mateix director de la pel·lícula Els caçafantasmes, Ivan Reitman. Una jove, interpretada per l’actriu Cindy Harrell, és perseguida per un fantasma que deambula a l’interior d’una casa fosca fins que la dona finalment crida els caçafantasmes.

Tema entre classes (9:15, 11:35 i 13:55).

La familia Addams, de Vic Mizzy. Els Addams són una família un xic peculiar que de ben segur tots coneixem amb interessos macabres i habilitats sobrenaturals.

Tema dels patis (10:15, 10:35, 12:35 i 12:55).

Thriller, de Michael Jackson. La instrumentació del tema inclou una línia de baix i sintetitzadors. Es poden escoltar a la cançó efectes de so com una porta grinyolant, trons, passos sobre sòls de fusta que cruixen, el vent i udols; a més la lletra conté elements que al·ludeixen al gènere de cinema de terror.

Comissió de Cultura del Coll i Rodés.