Timbre musical (programació 27)

L’edat d’or del hip-hop és el nom donat a un període en la història del hip-hop que sol considerar-se comprès entre mitjans de la dècada dels vuitanta i tota la dècada dels noranta, i que es va caracteritzar per la seva diversitat, qualitat, innovació i influència política. Aquesta època ha estat també una gran font d’inspiració per a molts dels artistes d’avui dia gràcies a lletres reivindicatives i un estil que havia marcat tota una generació.

Per aquest motiu, el nostre timbre musical de la setmana del 25 al 29 d’abril el dedicarem als artistes més escoltats del hip-hop dels noranta!

Tema del marc horari (8:15 i 14:55).

Gangsta’s paradise, de Coolio. Tema central de la banda sonora de la pel·lícula Dangerous minds, a la qual una mestra inexperta és contractada com a professora d’un grup de nois i noies difícils, cadascun dels quals és un problema social en si mateix.

Tema entre classes (9:15, 11:35 i 13:55).

U can’t touch this, de MC Hammer. L’autor d’aquest tema volia ser jugador de beisbol tot i que es va allistar a la marina. De sempre es va sentir atret pel breakdance i és per aquest motiu que després de treballar en clubs i discoteques va decidir gravar un àlbum amb el qual va aconseguir molts d’èxits. La cançó en qüestió ha estat interpretada en diferents videojocs, pel·lícules i programes de televisió gràcies a la seva popularitat.

Tema dels patis (10:15, 10:35, 12:35 i 12:55).

Lose yourself, d’Eminem La cançó va ser escrita per Eminem durant un temps lliure de la gravació del film “8 milles”, de la qual va acabar convertint-se en tema principal. La lletra parla de les situacions que viu el personatge.

Comissió de Cultura del Coll i Rodés.