Timbre musical (programació 14)

La música en català està vivint un dels seus millors moments. Diversificació de gèneres i estils, una explosió de creativitat, una munió d’artistes, simbiosi cultural, col·laboracions… En aquests darrers anys la música cantada en la nostra llengua ha passat pantalla i ha entrat en un nou univers.

De la mateixa manera, el pop en català guanya seguidors per tots costats. Més enllà de les nostres fronteres ressonen els èxits més destacats de casa nostra i els autors treballen com mai per oferir el millor del seu talent a cada producció. La ràdio, Twitter, TikTok, Instagram i altres xarxes socials, així com diverses plataformes de consum musical via difusió en continu fan de trampolí a l’èxit i de pont entre els creadors musicals i els seus seguidors.

És per aquest motiu que aquesta setmana volem acostar-vos a alguns dels èxits amb més ressò del passat 2021 (i de més enllà, en algun cas) a través dels següents temes:

Tema del marc horari (8:15 i 14:55):

Sta guai (fans del Sol), d’Oques Grasses. Es tracta d’una cançó que ens vol fer la vida més senzilla. “Aquí ningú neix preparat, ni per ser jove ni per fer-se gran”, diu la cançó sota una base funky. Els osonencs han après molt de la vida després d’una aturada dedicada a la creativitat, i d’aquí n’han sorgit temes que parlen del bo i dolent que ens passa al llarg dels nostres dies. Ells, però, deixen clar en aquesta cançó que l’estil de vida pel qual opten és el de fer senzilles les coses.

Tema entre classes (9:15, 11:35 i 13:55).

Tant de bo, de Suu. Coneguda artísticament amb el diminutiu de Suu, és una cantautora barcelonina del barri de Gràcia que es va popularitzar en un primer moment gràcies a les xarxes socials, especialment Instagram i a Youtube. Als seus inicis penjava molts vídeos fent moltes cançons i versions només amb veu i ukulele o guitarra i de mica en mica va guanyar molts seguidors al seu perfil personal. És una de les cançons més escoltades i taral·larejades ja des de l’estiu del 2020. Va ser escollida per la campanya d’estiu de Catalunya Ràdio i TV3. Darrere de la lletra i la veu dolça de la Suu s’amaga una cançó de desamor. “Tant de bo” és una cançó que la Suu dedica a un amor no correspost. És per això que la cantant li diu “Tant de bo, que ens haguéssim trobat abans i que no fos tan complicat, que la vida no ens donés tantes voltes”.

Segons explica Suu en les entrevistes, va ser escrita tota seguida, música i lletra, en un matí i al fragment del Parapapà en un principi havia pensat posar secció de vents (trompetes i trombons), però al final es va quedar així, fet amb la veu.

Tema dels patis (10:15, 10:35, 12:35 i 12:55).

Camins, de Sopa de Cabra.  Aquest grup de música gironí va estar actiu, encabit dins del moviment de Rock català, entre 1986 i 2001. Així i tot, van renunciar sovint que els fessin entrar dins d’un mateix sac musical pel sol fet de cantar en català. La lletra parla sobre dues persones que s’estimaven, però que ja no estan juntes i cadascuna fa el seu camí per separat.

Comissió de Cultura del Coll i Rodés.

[Imatge de portada: concert de Sopa de Cabra al festival lloretenc Som de Mar]

1. :)

Hola!! Me gustaría que la semana que viene colocaseis kpop femenino y que hicierais la dinámica de antes que era 1 canción cada hora.

Muchas gracias

1. Juanjo González Autor de l'article

Hola.

De la selección musical se encarga la Comisión Cultural del instituto. Les trasladaré tu petición. No obstante, el timbre de la semana próxima está dedicado al Dia Escolar de la No Violencia y la Paz (DENIP).