Timbre contra la violència envers les dones

Aquesta setmana la selecció musical que sentirem als altaveus del timbre durant els canvis horaris guarda relació amb la commemoració del 25N. Efectivament, dimecres és el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, per això, l’alumnat de l’optativa de música de 1r de batxillerat ha programat la següent graella musical d’esperit reivindicatiu i, sobretot, solidari.

8.00 h i 8.15 h
1ère fois, d’Imen Es i Alonzo. La lletra ens parla d’una noia que li explica al seu germà que la seva parella la maltracta; ell li preguntarà qui és i com és que no ho ha dit abans.

8.20 h
Prioridades, de Babi, l’artista madrilenya de 21 anys amb veu dolça i un estil molt personal. Tal com diu ella mateixa: “Para  la música es una cosa terapéutica. Llevo haciéndola desde que tenía 14 años por un problema en la clase y ahora es mi vida”.

9.15 h
Nightmare, de Halsey. La cançó reitera els drets de les dones i critica el comportament que aquestes han de tenir per ser acceptades socialment. També hi ha missatges d’amor propi i de la intel·ligència femenina.

10.15 h
If I were a Boy, de Beyoncé. Amb aquesta lletra, la famosa cantant ens diu que, si fos un noi, faria les coses d’una altra manera.

10.35 h
Till it happens to you, de Lady Gaga. En aquesta cançó Lady Gaga utilitza la seva veu per empoderar i reconèixer totes les víctimes de la violència de gènere, i per trencar el silenci de les múltiples dones que globalment són maltractades, violades i assassinades per comportaments masclistes. Aquesta cançó narra com és de difícil per una víctima superar el trauma causat per la violència de gènere.

11.35 h
Purple, de Lyna Mahyem. La cançó va sobre una adolescent que arriba a casa i, després de molt temps amb por, decideix explicar-li a sa mare que han abusat d’ella.

12.35 h
Salir corriendo, d’Amaral. La banda saragossana defensa la necessitat que té la víctima d’adonar-se de la situació en què es troba i sortir corrents, fugir del seu opressor.

12.55 h
Till it happens to you, de Lady Gaga.

13.55 h
Colps de puny, de Pupil.les. És la cançó composada pel grup de rap valencià femení pel curtmetratge homònim. Tots dos, cançó i curt, pretenen alçar la veu contra l’assetjament que pateixen les dones als espais públics.

14.55 h
Ella, de Bebe. És una cançó motivadora, una injecció d’autoestima i empoderament cap a les dones que han patit per ser maltractades. Energia per lluitar i seguir endavant!!!

#25N  #Manifest25N2020  #lesescoleslliuresdeviolències  #programacoeducat  #desemmascarem  #obrimelsulls25N