Sortida a l’INEFC i el CAR

Ahir, 7 de novembre, es va realitzar una sortida amb els alumnes de 1r de batxillerat per tal de visitar les instal·lacions del campus de Barcelona de l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC), on s’imparteix el grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport (CAFE), i, tot seguit, les del Centre d’Alt Rendiment (CAR), de Sant Cugat del Vallès. Dues realitats ben diferents, amb joves de la seva edat, aproximadament.

En la primera visita, van poder observar una facultat amb unes instal·lacions peculiars així com el dia a dia dels alumnes que hi estudien. Allà, aules i biblioteques conviuen amb pavellons esportius interiors i camps i pistes esportives exteriors.

En la segona visita, van observar una realitat ben diferent, la del dia a dia d’esportistes d’alt nivell en període preolímpic: des de la seva residència, el seu institut de secundària i les instal·lacions específiques de cada esport fins a les instal·lacions i el personal de l’entrenament invisible (metges, físios, nutricionistes, psicòlegs…).

Marta Bergés.