Recuperem el 25N

Ahir, dijous 2 de desembre, va ser també 25 de novembre, és a dir 25N. Dijous passat el mal temps va fer que l’institut ajornés fins a aquesta data la commemoració oficial del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència Envers les Dones.

A última hora d’ahir, els membres de la Comissió Cultural del nostre centre van anar avisant a les classes perquè l’alumnat baixés a pistes de manera ordenada, evitant aglomeracions, i amb la samarreta blava que l’institut els havia entregat prèviament. D’aquesta manera, es commemorava al desembre un 25N que havia de ser blau a més de lila: blau per fora; lila per dins.

Ja al pati, la nostra directora, Luisa Peralta, va llegir un manifest reivindicatiu i va donar pas a la presentació, explicació i representació del tema musical No calles, fet i dirigit en gran part per alumnat del centre i inspirat en diferents escenes que representen la violència de gènere. No calles no és un simple videoclip, és un projecte que lluita i vol donar veu a totes les víctimes de violència de gènere i agressions sexuals. Aquesta producció de BUSTEK FILMS i el grup C2, que compta amb la participació de l’Ajuntament de Lloret de Mar a través de la Regidoria d’Igualtat, va ser estrenada en una altra data assenyalada del calendari reivindicatiu: el 8M.

En acabar d’escoltar-se la cançó a través de la megafonia, la Marta Boix, membre de la Comissió Cultural, va donar les instruccions adients perquè tots els assistents a l’acte fessin amb la mà el gest per demanar auxili en una situació de perill, un gest que s’ha anat fent viral últimament.