Quixot BCN

Ahir, dimecres, els alumnes que cursen la matèria de literatura castellana de modalitat a 2n de batxillerat van fer de guies als seus companys de 1r de batxillerat al llarg d’una interessant ruta per la Barcelona de Cervantes i el Quixot. Prèviament al recorregut, cadascun d’ells, de manera individual o per parelles, va haver de recopilar informació sobre un aspecte temàtic, un fragment argumental, una localització concreta…, que vinculés la gran novel·la o el seu autor amb la ciutat comtal. Posteriorment, amb aquesta informació, van haver de redactar una explicació, llegir-la i enregistrar-la digitalment per tal que els seus companys poguessin reproduir-les en els seus mòbils i escoltar-les a indicació dels guies cada cop que la passejada els conduïa fins a un lloc rellevant.

Aquesta sortida de caràcter eminentment literari va pel camí de convertir-se en un clàssic de les extraescolars al Coll i Rodés. Enguany, per problemes d’organització, ha hagut d’endarrerir-se molt en el calendari, però “Tot està en un bon acabar” o, com diríem en castellà fent ús de l’esperit refranyer del bo de Sancho Panza, “Bien está lo que bien acaba”. Poques coses poden oferir-se més plaents a l’estudiant d’humanitats que un passeig literari pels carrers d’una ciutat fascinant durant un matí solejat de primavera.

A continuació, podeu veure el petit carrusel fotogràfic de la jornada i, si també voleu escoltar els àudios de l’exercici lingüístic i literari, els podeu enllaçar aquí.