Projectes Erasmus+

L’equip de membres impulsors dels Projectes Erasmus de l’Institut, volem donar-vos a conèixer què són els projectes Erasmus, com funcionen i quines són les convocatòries en les quals, com a institut d’educació secundària i batxillerat, podem presentar un projecte.

Tot seguit, us expliquem molt breument en què consisteixen els projectes anomenats Erasmus+.

L’Erasmus + és un programa europeu en els àmbits de l’educació, la formació, joventut i l’esport, pel període 2014-2020. El programa està coordinat en l’àmbit espanyol pel Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE).

Aquest organisme subvenciona el projectes que s’envien en l’àmbit espanyol per cada una de les convocatòries i decideix si els dona la subvenció econòmica necessària per dur a terme el projecte. Si la subvenció no es concedeix, el comitè redactor del projecte ha de refer les parts que consideri i tornar-lo a enviar en la convocatòria de l’any següent per tal de tornar a optar a l’ajuda econòmica.

Les ajudes econòmiques que es reben, com ja hem mencionat, són per a la mobilitat tant de professors, com d’alumnes, depenent del projecte que es presenta i de la convocatòria a la qual se sol·licita. Tant en un cas com en l’altra, la màxima finalitat del projecte és contribuir en la millora de l’educació als centres educatius en l’àmbit espanyol.

El centre està actualment treballant en les dues convocatòries possibles a les quals podem optar, a través de la redacció de dos projectes diferents. Les dues convocatòries són les següents:

• KA101 – Movilidad de personal de Educación Escolar
  • KA201 – Asociaciones Estratégicas en el ámbito de la Educación Escolar

Més endavant, us anirem afegint informació sobre totes les novetats respecte dels Projectes Erasmus del centre, com també sobre la creació d’un petit espai web, al qual s’accedirà des de la pàgina web de l’Institut, i on quedarà penjada tota la informació referent al projecte.