Projecte de 2n d’ESO

La natura ens proporciona les eines necessàries per gaudir d’una bona salut: alimentació sana, llum solar, exercici físic, descans adequat, aigua, aire pur, esperança i ment positiva.

A partir del projecte de 2n ESO Mens sana in corpore sano, l’alumnat ha pres consciència de la importància del benestar físic, mental i emocional. Així, durant la setmana del 15 al 21 de desembre, els nostres alumnes han treballat en la creació i obertura d’un centre wellness, en tant que és un lloc on es poden agrupar les tècniques i les teràpies que contribueixen al fet d’obtenir una bona salut en totes tres dimensions.

Mitjançant diferents rols participatius, els alumnes han mostrat la capacitat de lideratge i d’organització d’un director de centre; l’habilitat de saber escoltar i ajudar els altres en el rol d’un orientador o coach emocional; la destresa física i els valors de la constància i la superació d’un coach esportiu i, alhora, l’interès per una alimentació saludable i un estil de vida ordenat en el rol d’un nutricionista.

A més a més, el projecte Mens sana in corpore sano s’ha enriquit amb activitats pràctiques, tècniques, tallers diversos i xerrades que han permès d’aprendre a adquirir hàbits saludables, a gestionar les emocions i a desenvolupar les eines i les capacitats que tots tenim en el nostre ser, format per un tot físic, psicològic, emocional i espiritual.

Begoña Ramos.