Projecció de “Josep”

Aquesta setmana l’Institut Ramon Coll i Rodés se suma a la iniciativa del Memorial Democràtic de projectar el film Josep als instituts catalans que voluntàriament s’hi han adherit. En seran partícips tant els alumnes de 4t d’ESO com els alumnes de 1r de batxillerat social i humanístic.

La iniciativa pretén acostar als joves la realitat dels exiliats republicans mitjançant una pel·lícula animada que homenatja les persones tancades a les platges de la Catalunya Nord quan fugien de les represàlies del franquisme i de la guerra. La fam, les ideologies polítiques, els maltractaments en els mal anomenats camps d’acollida i la tristesa i la impotència dels exiliats són algun dels temes que tracta la pel·lícula.

Per a més informació es pot consultar aquest enllaç.

Ramon Oliveras.