Premier Educativa del Festival Lloret Negre

El passat divendres 24 de novembre es va dur a terme la primera edició de la Premier Educativa del Festival Internacional de Cinema Negre i Social “Lloret Negre a la sala d’usos múltiples del nostre centre. Aquest projecte neix de la col·laboració entre el Festival de Cinema i l’Institut Ramon Coll i Rodés, en una aposta per apropar les arts escèniques, el cinema i la literatura negres a la comunitat educativa del nostre centre.

El Festival Internacional de Cinema “Lloret Negre” va néixer del Festival de Literatura del gènere negre organitzat per la seva associació. Aquesta es va fundar l’any 2018 i des d’aleshores, cada any, ha organitzat el festival de literatura amb una destacada participació de l’alumnat del nostre centre. Pel que fa al cinema, l’any passat es va fer el pilot d’aquest festival, que va esdevenir tot un èxit per a l’associació i el municipi.

Enguany, i amb motiu de l’inici del CFGM de Vídeo, Discjòquei i So al nostre centre, l’entitat Lloret Negre i l’institut han unit esforços per esdevenir l’avantsala educativa del Festival, que durant aquest passat cap de setmana va emplenar la població de diverses activitats relacionades amb el cinema negre i social.

Durant l’acte es va estrenar el llargmetratge “Dimensión AbiertaInvasión Alienígena” del jove director Raúl Álvarez Resta (onze anys), així com el curtmetratge “Sombras de Venganza“, dut a terme per alumnes de primer curs del batxillerat artístic del Coll i Rodés, en el marc de les assignatures de Cultura Audiovisual i de Creació Literària.

L’alumnat del CFGM de Vídeo, Discjòquei i So va ser l’encarregat del muntatge, la sonorització, l’enregistrament i la projecció de l’esdeveniment.