Premi UB per Daria Tuvasheva

Aquest divendres, dia 3 de juliol, va tenir lloc de manera telemàtica el lliurament dels Premis UB-Santander de la Facultat de Belles Arts als millors treballs de recerca de batxillerat (TdR). Entre els treballs premiats, es trobava el de la nostra alumna de segon de batxillerat artístic Daria Tuvasheva, titulat Les nines i el motlle invisible, que finalment va obtenir el quart premi del jurat.

Com la mateixa autora del TdR explica, la seva recerca es va centrar, des de la renúncia a tota mena d’estereotips, en el procés creatiu d’una nina, un procés relacionat amb diferents disciplines artístiques, com l’escultura, el disseny i la pintura.

El seu tutor del treball, Jesús Martínez, del Departament de Llengua i Literatura Castellanes, recorda com ha estat d’agraït fer el seguiment d’aquest treball: «L’alumna se’m va presentar a inicis de curs amb un projecte bastant desenvolupat, tot i que li mancaven encara força hores de feina i de reflexió. El que més em va sorprendre va ser la resolució de la Daria en allò que volia fer i, per sobre de tot, per què ho volia fer; jo només em vaig dedicar a guiar-la pel camí tan ben traçat que ja portava. Me n’alegro molt de l’estació a què ha arribat amb l’assoliment d’aquesta menció, tot encoratjant-la que no deixi aquesta nina en un calaix, ja que de ben segur que pot expandir encara més les seves idees i il·lusions en aquest món del disseny que tan bé sap modelar».

L’acte de lliurament de premis va ser retransmès a través del canal de YouTube de la Universitat de Barcelona. Us convidem que vegeu el vídeo al final d’aquesta entrada. La Daria és, dels cinc finalistes, la segona a parlar (3:12).

Des d’aquí, la nostra enhorabona a tots aquests  artistes distingits per la UB, i, de manera molt especial, a la nostra alumna Daria, qui sens dubte, és  ja tot un talent artístic emergent. Recordem que no fa ni dos mesos que la nostra jove alumna va ser distingida amb un altre 4t premi en el 8è Festival Audiovisual Miquel Obiols 2020 de Selfie-Autoretrat (FAMO).