Pastís fred de llimona

Aquests dies, l’alumnat del CFGM de Forneria, Pastisseria i Confiteria ha estat elaborant un pastís fred de llimona, cremós i refrescant, tremendament recomanat per amants dels cítrics i, per descomptat, dels dolços. Si us ve de gust, teniu l’opció de tastar-lo al restaurant pedagògic de l’Escola d’Hostaleria de Lloret, on forma part del carro de postres del menú d’aquesta setmana.

La saviesa popular ens ha dit sempre que la llimona és molt saludable. Són diverses les dites i sentències al respecte: “Aire, sol, all i llimona, poca feina al metge dona”, “Suc de llimona, medicina bona”, “No hi ha medecina més bona, que ceba, all i llimona” o (amb perdó) “Llimona i all, metges al carall”. I si la llimona, a més, és ingredient essencial a un pastís, el plaer se suma a la salut.