Nou recurs d’ajuda: alumnat coach

Des de la comissió de Convivència del centre es coordinen l’alumnat guaita, l’alumnat mediador, el projecte Internet Segura, #aquiproubullying i, des d’ara, l’alumnat coach.

A l’Institut Ramon Coll i Rodés de Lloret de Mar ja fa molts cursos que la Comissió de Convivència coordina un seguit de recursos per ajudar l’alumnat en la resolució de conflictes i, en general, que la vida del centre sigui la més acollidora possible:

• #aquiproubullying
  • Servei de Mediació Escolar
  • Alumnat guaita
  • Experts en Internet Segura
  • Alumnat coach

Els recursos són majoritàriament entre iguals i és el mateix alumnat (alumnat voluntari que s’ha format per ajudar) el qui participa en les diferents accions d’ajuda. El més nou és el Servei d’acompanyament (COACH). Hi ha una vintena d’alumnes que formen part d’aquesta nova iniciativa. Per parelles o de manera individual s’ofereixen a compartir estones amb alumnat que té dificultats (de relació, d’integració, d’actitud…). Aquestes estones solen ser en algunes hores de pati.

De moment, el projecte tira endavant amb força èxit. S’està atenent a tretze joves que agraeixen poder tenir referents entre iguals, que solen ser més grans i a més els escolten i entenen. Aquesta iniciativa va acompanyada de tota l’atenció que cada cas requereix: acció tutorial, docents, direcció, orientació, TIS… Però és un afegit que agrada molt a l’alumnat, tant als qui acompanyen com als qui reben l’ajuda. Sobretot perquè es crea un vincle sa i de confiança, en què les dificultats es veuen des d’un altre punt de vista.

Es tracta, doncs, de compartir, acompanyar i estar al costat els uns dels altres per poder conviure millor dins el centre escolar.

S’ha convertit en una experiència enriquidora per ambdues parts. I per als docents, a més, s’ha convertit en una col·laboració maca que apropa al professorat i alumnat en la mateixa intenció.

Sovint cal anar fent trobades per compartir, fer vincle i coordinar accions.

Amb aquestes iniciatives volem donar importància a la col·laboració de l’alumnat en ajudar al centre en la nostra intenció ferma que la convivència sigui la més positiva i còmoda possible.

“Entre tots/es arribem a més i millor”.

Eva, Gemma i Silvia. Comissió Convivència.