Nia, premi TdR de la UdG

La Nia Almonte Gonkova, de 2n de batxillerat social, amb el seu TdR Com es lidera una empresa exitosa? Lideratge empresarial, ha merescut un dels dotze premis que atorga el Consell Social de la UdG per promoure la recerca entre els joves.

A aquesta 21a edició s’han presentat un total de 203 treballs de 58 centres d’educació secundària i ha estat organitzada amb la col·laboració de la demarcació de  Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), el Patronat Politècnica, la Càtedra de Processos Industrials Sostenibles, l’Escola Universitària ERAM i l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport (EUSES).

La Nia ens ha fet saber que guanyar aquest reconeixement ha estat un honor: “Crec que han valorat molt tot l’esforç que he fet durant tot el temps que he estat fent aquest treball. Ha sigut un període que ha suposat una gran dedicació i em sento orgullosa que la resta de la gent ho apreciï de la mateixa manera”.

Considera l’autora del TdR premiat que, malgrat ser el lideratge un dels grans temes d’estudi que qualsevol empresa realitza en un moment determinat, “Encara hi ha molts interrogants sense resposta a causa de la complexitat del tema”. D’aquí, la necessitat del seu treball, en el qual,  segons ella mateixa ens diu, després de fer una recopilació de les característiques generals que hauria de tenir un líder i de les teories del lideratge predominants durant el segle XX, ha estudiat, en empreses d’èxit reals, les tècniques de lideratge utilitzades i ha elaborat una enquesta per definir una opinió general dels treballadors respecte al lideratge ideal, per acabar exposant el model de lideratge que s’hauria de seguir per aconseguir l’èxit empresarial.

Enhorabona, Nia!

Addenda (29.06.2020): Avui, Nova Ràdio Lloret publica la notícia i inclou un àudio amb declaracions de la Nia. L’inserim a continuació.