Menú de Nadal a l’Escola d’Hostaleria

Aquesta setmana, al restaurant pedagògic de l’Escola d’Hostaleria de Lloret de Mar, comencem la celebració gastronòmica de Nadal. Us fem una proposta de clàssics, on la màgia, els sabors i els olors de les festes són molt presents. La creativitat del professorat i l’alumnat del CFGM de Cuina i Gastronomia i del CFGM de Forneria, Pastisseria i Confiteria ofereix un menú en què es combinen i s’integren ingredients frescos i de qualitat. D’altra banda, el servei i atenció al client de l’alumnat i professorat del CFGM de Serveis en Restauració també us captivarà, ja que tenen en compte tots els detalls perquè la vostra experiència al restaurant sigui única i memorable. Realment, l’entrada dels plats a sala enamora.

Com a obertura, oferim uns aperitius ben diferents, una interpretació avantguardista que anomenem “Vermutillo“, a on la base cruixent de pa de coca sosté una maionesa suau d’escopinyes amb musclo escabetxat i coronat amb gelatina de vermut. El segon aperitiu és el caneló de peix i marisc, tota una explosió de sabors marins envoltats d’una capa fina de pasta.

Comencem els entrants amb una terrina de foie amb poma cítrica, mango i pa de panses: un bon preludi d’allò que ha de venir. Seguim la nostra experiència gastronòmica amb l’aroma inconfusible de l’escudella, un plat que ens trasllada a la infantesa. Ve acompanyada de la tradicional pilota i dels galets de Nadal i, per arrodonir-ho, una brunesa d’hortalisses i el brou de Nadal. L’exclusiva presentació artística que li donem és tot un regal per a la vista i el paladar.

De peix, tenim el suquet de rap i llagostins, amb un sabor intens que ens transporta al mar Mediterrani i que ocupa el centre d’aquesta experiència culinària. Una oda a la cuina tradicional que destaca per la qualitat dels seus ingredients.

El plat principal ens transporta a una experiència sublim: balotina de pollastre farcida de botifarra, poma, prunes, orellanes i un toc d’ibèric. Una obra mestra culinària, amb el seu interior suculent i una presentació elegant.

Posem el punt final al menú amb notes dolces i festives: en primer lloc, us delectem amb el tronc de Sant Silvestre, unes postres exquisides amb unes capes fines de diferents textures de xocolata i estètica similar al braç de gitano, i, per rematar, l’assortiment de torrons de la casa, un extra ineludible en aquestes dates.

Reserveu la vostra taula a hostaleria@insramoncoll.cat o al telèfon 674 07 51 40.

Bon profit!

Equip d’ensenyaments professionals.