Matemàgia, una eina per ensenyar matemàtiques

Encara que inicialment semblin disciplines totalment diferents, la màgia i les matemàtiques poden arribar a ser complementàries.

L’Institut Ramon Coll i Rodés de Lloret de Mar ha explorat, un any més, les connexions entre les matemàtiques i la màgia, mitjançant un taller adreçat a l’alumnat de 1r d’ESO, a càrrec del mag Stigman, també, especialitzat en l’àmbit de la psicologia escolar.

Durant l’activitat es van utilitzar jocs de màgia per a introduir alguns conceptes i idees matemàtics, tot recreant una sessió d’il·lusionisme que va incloure prediccions, aparicions, cartes, cordes i altres elements propis dels espectacles de màgia.

En definitiva, es tracta d’un taller que ajunta la màgia amb les matemàtiques, fent una proposta dinàmica, divertida i molt colorista.

Josep Vilanova.

Podeu ampliar la notícia a Nova Ràdio Lloret.