Maquetes de ciutats

El Departament de Socials ha determinat realitzar un treball col·laboratiu en equips per tractar de forma transversal, a través de la geografia, la història, el dibuix, les ciències experimentals, les matemàtiques i els valors de ciutadania, ètics i cívics, el tema de la ciutat que es troba dins el currículum de Geografia de 2n i 3r d’ESO. Diversos grups han construït models de ciutats per mostrar els diferents espais urbans, així com les diferents funcions i equipaments que hi trobem. Altres grups han construït, en maquetes, zones de la població de Lloret de Mar.

L’objectiu era observar la sostenibilitat de les ciutats, el paisatge urbà i les característiques pròpies de cada zona (tipologia d’edificis, mobiliari urbà…). Aquesta és una forma de treballar i avaluar als alumnes aplicant la teoria a la pràctica, com a alternativa als tradicionals exàmens teòrics. Per tal de conscienciar a l’alumnat de la importància de mantenir un ambient sostenible, la major part dels materials emprats són reciclables: cartó, envasos de plàstic, sorra, pots d’alumini,…

Els alumnes han mostrat, a més, unes bones habilitats creatives, fet que ha propiciat que gaudissin del treball i que els resultats de l’experiència hagin estat excel·lents.