Les matemàtiques més enllà de l’aula

Els alumnes del 2A6 visiten el metre cúbic construït al vestíbul del Departament de Matemàtiques, amb l’objectiu de fer treballar la mesura de forma més visual.

Aquest material els permet veure les dimensions que té un metre cúbic en mida real. Durant la sessió, se’ls explica, a poc a poc i detalladament, les unitats de volum i la manera de passar d’unes a altres, per exemple, de metres cúbics a decímetres cúbics. A banda d’això, ja que és fonamental, l’alumnat efectua mesuratges i càlculs de superfícies i de volums d’objectes reals, per exemple, d’un decímetre cúbic o un centímetre cúbic, i d’aquesta manera els permet veure les dimensions reals que tenen aquestes unitats de mesura. Això no pot fer-se des de l’ordinador!

Si volem presentar les matemàtiques als alumnes amb tota la seva globalitat i complexitat, no ens queda cap més remei que sortir fora de l’aula.

Josep Vilanova.