La proposta del segon menú

La proposta de menú de les pròximes setmanes comença amb un aperitiu d’inspiració de la cuina tradicional espanyola: el salmorejo amb moixama i ametlla, que, obre el menú aparellat amb un altre aperitiu oriental, el farcellet xinès o wonton de pollastre amb maionesa de soja.

Seguidament, com a entrants, s’han escollit dues propostes amb procediments d’elaboració completament diferents per fomentar l’aprenentatge dels nostres futurs cuiners. En primer lloc, prepararan una amanida de salmó marinat amb oli de sèsam i kimtxi. L’objectiu és aprendre a marinar els aliments, ja que és una tècnica molt versàtil i indispensable a la cuina que permet potenciar el gust. En segon lloc, prepararan una crema de carabassa amb escamarlans oli de canyella i cansalada, amb la qual es podrà gaudir de la combinació atrevida de la base dolça de la carabassa i la frescor dels escamarlans.

De plat principal de peix, es cuinaran rogers amb puré de suquet. Aquests peixos, molt presents a la nostra costa, es coneixen com a molls, tant a Barcelona com a les terres de Tarragona. Aprofitarem el mateix suquet dels rogers per fer el puré d’acompanyament. Així els protagonistes del plat dansaran la mateixa sintonia.

De carn, tenim un melós de xai, acompanyat de crema de moniato i cebetes amb ratafia. El més agradable d’aquest plat és com es desfà el melós a la boca mentre arriba subtilment un pensament de regalèssia aportat per la guarnició de cebetes amb ratafia.

I, per acabar, la mousse lleugera de xocolata amb peres caramel·litzades i ganache de xocolata blanca ens clausura el menú amb la presència de la xocolata en formats diferents.

Ah!, i per si encara tenim un raconet a l’estómac, l’alumnat del CFGM de Forneria, Pastisseria i Confiteria sorprendrà amb un carro de postres apte per tots els gustos.

Si esteu interessats a provar el menú, us recomanem fer la reserva a hostaleria@insramoncoll.cat o al telèfon 674 07 51 40.

Estarem encantats de rebre-us!

Equip d’ensenyaments professionals.