La Marató de TV3 2020

Les mesures de prevenció contra la Covid-19 ens ho canvien tot, tret de —com diria el poeta— el costum de canviar-ho tot. Enguany, la intensa campanya de divulgació i sensibilització adreçada als centres educatius que té com a un dels seus objectius primordials La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio ha hagut de dur-se a terme telemàticament. Conscienciar els més de 200.000 joves alumnes sobre les malalties tractades al programa —la Covid-19, a la present edició— és sempre quelcom irrenunciable, de manera que, per aconseguir-ho durant la campanya 2020, la Fundació, a través d’un col·lectiu format per més de 600 professionals de la salut, ha hagut de multiplicar els milers i milers de sessions arreu del territori català.

Efectivament, enguany no hi ha hagut la possibilitat que un d’aquests professionals de la salut ens visités per fer xerrades multitudinàries a la sala d’usos múltiples; enguany, aquest professional ha hagut de fer una sessió per videoconferència adreçada a cada un dels grups de tutoria dels diferents nivells educatius. Només al nostre institut, des de dilluns 26 d’octubre fins avui, 6 de novembre, s’han fet més d’una trentena de sessions divulgatives.

Ha estat aquest un esforç encomiable, recompensat tant per l’interès dipositat pels nostres alumnes en les paraules dels divulgadors i en el vídeo projectat com pel grau de participació en el torn de paraules final.