Jornada matemàtica a Sta. Cristina

JORNADA MATEMÀTICA AL PARATGE DE SANTA CRISTINA DE LLORET DE MAR

Els alumnes de 1r d’ESO de l’institut Ramon Coll i Rodés de Lloret de Mar han participat, els dies 12, 13 i 14 de maig, en les jornades de matemàtiques que organitza el Pla Educatiu d’Entorn Projecte Arrela’t, de l’Ajuntament de Lloret de Mar al paratge de Santa Cristina.

L’objectiu de la visita és treballar les matemàtiques des d’un vessant pràctic i es divideix en dues parts: la primera part consisteix en una classe de matemàtiques, amb el professorat del Centre d’Estudi de llengües, i aprofitant el paratge natural i l’ermita de Santa Cristina, es treballa mitjançant el coneixement empíric, les proporcions, les escales, la numeració decimal i la conversió de longituds. En la segona part, una professora anglesa nativa introdueix llenguatge i explicacions en anglès a l’alumnat amb la finalitat d’aplicar el vocabulari en aquesta llengua estrangera.

En resum, una activitat competencial de l’àmbit matemàtic a l’aire lliure, on els alumnes han utilitzat les matemàtiques apreses a l’aula en un context real com és l’entorn d’aquesta ermita, patrona de Lloret de Mar.

Josep Vilanova.