Intercanvi a França

La darrera setmana d’octubre, catorze alumnes de 4t d’ESO i batxillerat que cursen la matèria de Francès com a segona llengua estrangera van acollir a catorze alumnes francesos dins el marc d’un intercanvi escolar entre el Lycée Beauregard i l’Ins. Ramon Coll i Rodès.

Aquest intercanvi escolar es va iniciar el curs passat amb l’objectiu de promoure l’aprenentatge de la llengua francesa en un entorn real per a l’alumnat. És per això que el Lycée Beauregard, de Villefranche-de-Rouergue, i l’Institut Ramon Coll i Rodès, de Lloret de Mar, van impulsar un conveni per poder realitzar aquest intercanvi escolar entre els dos centres educatius.

Durant l’acollida a l’alumnat francès, es va dur a terme un programa d’activitats amb la finalitat de conèixer la nostra vila, així com la vida acadèmica del nostre institut. Al llarg de la setmana, vam visitar llocs coneguts de Lloret de Mar, com el castell de Sa Caleta o l’església de Sant Romà. A més, vam recórrer Girona a través de les llegendes durant un dia en què l’alumnat va divertir-se fent una gimcana per la ciutat.

La setmana va anar passant i va arribar el dia dels adeus. El divendres 24 d’octubre vam acomiadar-nos de l’alumnat francès i les seves professores amb tristesa, però amb bones intencions futures per continuar col·laborant i continuar amb aquest projecte tan enriquidor.

Oficina d’Internacionalització.