INSPAI i Museu del Cinema

Els alumnes de Cultura Audiovisual del batxillerat artístic han anat a Girona per ampliar i consolidar coneixements tant de fotografia com de cinema.

En primer lloc, han visitat INSPAI, el Centre de la Imatge de la Diputació de Girona, on els han explicat el funcionament i els objectius d’un dels pocs equipaments específics dedicats a la recollida, el tractament, la conservació, la difusió, la creació i la promoció de la imatge. Per tant, han tingut l’oportunitat de veure diversos materials visuals, des dels inicis de la fotografia fins a l’actualitat, i han pogut veure en directe com en fan la digitalització. A més a més, han gaudit l’obra fotogràfica de Pau de la Calle Argelés, fotoperiodista que ha guanyat el XXI Concurs de Joves Fotògraf(e)s de Catalunya amb “Coexistir”, una mostra sobre La Fundació Santuari Gaia que rescata i recupera animals víctimes d’explotacions ramaderes.

A continuació, els alumnes han visitat l’exposició permanent del Museu del Cinema, però valorant i fent visibles les dones que han fet aportacions creatives en el llenguatge audiovisual dins la història dels espectacles audiovisuals i els primers anys del cinema. Ha sigut una combinació d’explicacions i interrelacions amb les educadores, a més de l’observació o manipulació de molts enginys que han sigut els antecedents del setè art.

En resum, un matí espectacular durant el qual hem après més secrets del món de les imatges.

Núria Sales.