III Premis Climent Guitart

Ahir, en els premis Climent Guitart, organitzats pel grup hoteler Guitart Hotels, va ser guardonat, en la categoria d’Educació, l’Antoni Valhondo, jove alumne del nostre institut.

Els Premis Climent Guitart, de caràcter anual, tenen com a finalitat honorar la memòria de Climent Guitart i Pascual, i ho fan en quatre àmbits en els quals el famós hoteler lloretenc va fonamentar bona part de la seva vida professional i personal: la formació, l’emprenedoria, la solidaritat i la música.

Precisament, va ésser en l’apartat de formació que l’Antoni fou guardonat amb una beca d’estudis al CETT, l’Escola Universitària d’Hostaleria i Turisme de la Universitat de Barcelona. El jurat, a més, va atorgar la resta de premis a entitats i persones de reconegut prestigi, fet que realça encara més la figura del nostre alumne i la vàlua del guardó aconseguit. El promotor Marc Casadellà Amer, creador d’un dels primers pitch & putt de Catalunya, va ésser el distingit amb el premi d’emprenedoria. El premi a la solidaritat fou per a l’ONG Proactiva Open Arms, que té com a missió principal rescatar refugiats que arriben a Europa fugint dels conflictes bèl·lics. I, finalment, el premi a la música va ésser pel cantant i compositor Antonio Orozco, que havia d’oferir el concert de clausura, però no va poder acudir a la recollida del guardó per motius personals. Per això, la vetllada va acabar amb l’actuació del grup de música catalana Blaumut, que acaben de fer la gira del seu nou disc Equilibri.

La vetllada va reunir 150 assistents a la sala Palas Atenea de l’Hotel Guitart Central Aqua Resort de la nostra localitat. Entre ells, hi va haver personalitats destacades com l’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat; la presidenta de Guitart Hotels, Cristina Cabañas; el director general del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos; o la celebèrrima dibuixant Pilarin Bayés.

Des d’aquí, la més sincera felicitació a l’Antoni, de part de tota la nostra comunitat educativa. Tant de bo, un dia arribi allà on el seu referent, el cuiner madrileny Diego Guerrero, ha arribat.