Hackató 2018

[Fes clic aquí per a veure l’extens album de El Puntet]

Onze alumnes de 2n de batxillerat del nostre institut, juntament amb una companya de l’institut Rocagrossa, han estat els joves que van participar en la III Hackató de Lloret de Mar durant les 24 hores que van transcórrer entre el vespre de divendres i el de dissabte.

Les hackatons són experiències de dinàmica horitzontal i intensiva en les quals els participants col·laboren aportant les seves experiències i habilitats individuals amb el propòsit de desenvolupar solucions concretes als problemes plantejats, com a reptes en un temps limitat. En principi, les hackatons estan vinculades al món de la programació informàtica (el nom és un acrònim format per les paraules hacker i marató). Malgrat això, cada vegada més, aquestes trobades s’organitzen per plantejar reptes en àmbits que no són l’informàtic. A Lloret, en concret, la regidoria de Joventut i l’Associació de Comerciants ofereixen, a través del casal de joves El Puntet, una oportunitat única per tal que els nostres joves aconsegueixin experiència en el terreny de l’emprenedoria i de la innovació. El repte consisteix a fer que una sèrie de comerços lloretencs plantegin propostes de millora per als seus negocis. Els joves visiten les instal·lacions i es posen a pensar solucions per aconseguir aquestes millores.

En aquesta III edició, els comerços participants han estat  Gira-Sol Fisioteràpia Massatge i Estètica, que proposava reformular la gestió de recursos humans, Llibreria Can Gallissà, que vol fer de la seva instal·lació un espai de lectura més atractiu pels clients, i PDePa Bakery, que pretén expandir-se mitjançant el sistema de franquícies.

Ajuntament, comerciants i joves han valorat molt positivament aquesta iniciativa que situa l’aprenentatge en un terreny de joc real i professional. La intenció, doncs, és que l’any vinent hi hagi una IV edició de la hackató de Lloret de Mar.

En aquest enllaç, podeu escoltar l’àudio de la notícia oferida per Nova Ràdio Lloret, on s’inclou l’entrevista que van fer a Luciana López, del B2A, a primera hora de dilluns.