Guanyadors de la 8a Mostra concurs de gastronomia PFI

Abans-d’ahir l’Abril Olivera i el Ramiro Ceccarossi ens van representar en la final de 8a Mostra concurs de gastronomia PFI, celebrada a l’Escola d’Hostaleria de Girona. La classificació del PFI-PTT de Lloret de Mar es va aconseguir amb el vídeo del sandvitx GIROMOZZELLA, que podeu visualitzar en el reproductor de YouTube inserit al final d’aquesta entrada.

Tant el PFI-PTT de Lloret de Mar com l’Institut Ramon Coll i Rodés estem molt contents d’haver arribat a la final. Enhorabona a tot el grup-classe per la bona feina que ha fet, i especialment als nostres dos representants, que, finalment, van acabar proclamant-se guanyadors en la categoria de sala i serveis.

La Mostra ha estat possible gràcies a la col·laboració entre el Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional, l’Escola d’Hostaleria i Turisme de Girona, l’Ajuntament de Girona i CaixaBank Dualitza. Els alumnes dels programes de formació i inserció, amb edats compreses entre els 16 i els 21 anys, es van enfrontar en una competició culinària en què va destacar l’ús de la cuina catalana saludable i sostenible.

Un total de deu grups formats per alumnes de centres públics, autoritzats i grups amb necessitats educatives especials van competir en les categories de cuina, de pastisseria i, per primera vegada, en la de sala i serveis. La participació constava de dues parts: l’elaboració dels plats per ordre de sorteig (en el cas de sala i serveis, elaboració d’un sandvitx, pela de fruita i una elaboració de barista) i la posterior presentació del plat segons un ordre establert per sorteig.

Aquesta competició culinària és una oportunitat excel·lent perquè els joves dels PFI puguin demostrar les seves habilitats culinàries i el seu coneixement de la cuina catalana, així com per desenvolupar les competències professionals i transversals necessàries per al futur laboral.

Eugeni Segura.