Grafit al mur de l’aparcament

Els alumnes de 1r de batxillerat que cursen la matèria de Volum van acabar de pintar ahir, al primer tram del mur de baixada de l’aparcament del nostre institut, el grafit de la tortuga que han estat elaborant durant aquesta recta final de curs.

Després d’haver decorat fa un temps la cantina de l’institut amb dos murals i el passadís central de l’edifici principal amb un altre, els alumnes del batxillerat artístic van dur el seu art fins a les parets dels col·legis Pompeu Fabra i Pere Torrent. Ara ja havia arribat el torn de tornar a gaudir a casa nostra del talent dels joves artistes de batxillerat. De fet, la proposta per fer aquest grafit, que va comptar amb el beneplàcit de les professores del Dept. d’Art i amb el de l’equip directiu del centre, va sorgir dels mateixos alumnes.

La directora, Luisa Peralta, va proposar que el disseny se supedités al criteri de l’elegància i l’Anna de Gea, professora a càrrec del projecte junt amb l’Adriana Masó, els va proposar treballar la profunditat (3D) en les dues dimensions, de manera que l’obra es vinculés amb el concepte de volum que es treballa a la matèria.

Si considerem l’elegància com una forma bella d’expressar els pensaments, hem d’admetre que imposar-la com a criteri no significa posar gaires barreres a la creativitat. Per això, cadascun dels artistes la va poder interpretar de maneres diferents: línies plenes de gràcia, netes i simples, cromatisme ben perfilat, formes amb bon gust… I d’aquesta superposició d’idees i de la fusió d’un parell d’esbossos inicials, va sortir-ne el definitiu per ser representat a escala en el mur exterior.

Segurament, a l’inconscient demiúrgic dels grafiters, va pesar el fet de ser gent de costa que s’estima el mar de debò. I així, es van endinsar en les profunditats de la mar, una mar bella i delicada, on les tortugues esdevenen tot un símbol d’aquesta bellesa i d’aquesta delicadesa. No oblidem que les set espècies que existeixen estan amenaçades.