Festa de graduació de 2n de batx. 2023

Divendres passat va tenir lloc a la sala La Pèrgola de l’hotel Evenia Olympic Park la festa de graduació dels alumnes de 2n de batxillerat del Coll i Rodés. A les 18:30 els alumnes, en companyia de familiars i amics, van començar a entrar al vestíbul de l’hotel, on tenien la possibilitat de fer-se unes fotografies de record davant del plafó del fotoreclam disposat per a l’ocasió, abans d’accedir a la sala d’actes.

La cap d’estudis Gemma Pujós, com a mestra de cerimònies, va ser l’encarregada de presentar l’acte i donar la paraula a la directora del nostre institut, Luisa Peralta, que va exercir d’amfitriona per donar la benvinguda als assistents i, tot seguit, encomiar la trajectòria educativa dels nostres alumnes. Després de les paraules de la directora, el jove cantant lloretenc Guillem Costa va interpretar “Vaig aprendre”, l’encisador i eloqüent tema que forma part del musical El Petit Príncep. La lletra diu «I allà vaig aprendre que tot depèn de mi […] I allà vaig aprendre a mirar-me el món d’una manera diferent», i ens agrada pensar que, per als nostres alumnes, en certa manera, el Coll i Rodés forma part d’aquest màgic lloc iniciàtic.

Llavors va arribar el gran moment de la tarda-nit: tots els alumnes, agrupats per tutories i segons ordre alfabètic, van anar desfilant al llarg de la catifa central que els conduïa a l’escenari, on rebien l’orla del curs de mans de la coordinadora i del tutor o tutora corresponent: Joan Rigau (B2D), Dolors Palau (B2A), Montse Martínez (B2B) i Josep Maria Puig (B2C). A continuació, la coordinadora de batxillerat, Montse Reguant, va pronunciar un breu i emotiu discurs amb unes quantes picades d’ullet còmplices i, sobretot, amb molta estima.

Seguidament, la cap del Departament d’Orientació, Silvia Matas, va pujar a l’escenari i, en companyia de la Gemma Pujós, totes dues membres de la Comissió de Convivència del Coll i Rodés, van dedicar un petit homenatge als quatre alumnes de 2n de batxillerat que deixen vacants els seus llocs a l’equip de mediació: la Manjot, l’Amanda, l’Andrea i el Biel.

En acabar l’homenatge, va arribar el torn de la poesia: David Oganesyan, del batxillerat científic, va llegir el poema “No te rindas“, de Mario Benedetti; David Gay, del batxillerat tecnològic, va llegir la lletra de la cançó de Lluís Llach “Cal que neixin flors a cada instant”; Juanjo González, professor de Llengua i Literatura Castellanes, va llegir una versió adaptada per a l’ocasió del poema “Hagamos un trato“, de Mario Benedetti, abans de llegir a dos veus amb Andrea Delgado, del batxillerat humanístic el poema compost per ella mateixa “Sé que puedo sobrevivir“.

Per últim, com cada any, l’AMPA va fer entrega de mencions especials i premis de cent euros als sis estudiants que enguany han acreditat matrícula d’honor com a qualificació global de batxillerat: David Gay, del batxillerat tecnològic; David Oganesyan, del científic; Jana Piñero, de l’humanístic; Ariadna González, de l’artístic; Pol Agulló, del científic, i Clàudia Carrión, també del científic. A més, l’Albert Ferrández, regidor d’Educació de l’Ajuntament de Lloret de Mar, va fer entrega a David Gay de la distinció que l’acredita com l’alumne amb la nota més alta de batxillerat: tot un meritori i merescut 10 global!

L’acte el van tancar els agraïments de la directora i una nova actuació de Guillem Costa, que va interpretar el tema de Coldplay “Viva la vida”, amb el qual s’assenyalava la fi de la cerimònia pels convidats, mentre que alumnes i docents vam travessar el carrer per entrar al pati superior de l’institut, on els companys de cicles formatius havien preparat un piscolabis de celebració.

Enhorabona a tots! N’estem molt orgullosos de vosaltres!