Fantasmes de Halloween

Els alumnes de 3r d’ESO del Projecte Marina, aprofitant algunes de les hores de la matèria de Visual i Plàstica i del projecte singular, han construït aquests terrorífics fantasmes que decoren el finestral situat al costat del passadís d’Orientació. Per a la seva construcció, han intentat respectar dos principis bàsics: l’econòmic i l’ecològic. D’aquesta manera, les màscares que s’han fet servir són de paper, és a dir, les més barates i reciclables que existeixen al mercat; els cossos són bosses d’escombraries, de les emprades a la neteja i al reciclatge del nostre centre; i, per últim, la part més creativa de dibuix i disseny dels rostres ha estat pintada amb retoladors de pissarra. El resultat final, han estat uns éssers que es poden definir líricament com a gotes de sang metafòrica; gotes de dolor i de pena, en realitat; gotes que escapen de dins nostre per a arribar als bolígrafs dels alumnes i protagonitzar diferents llegendes urbanes.

La imaginació i creativitat que han demostrat aquests alumnes ha fet que el Teatre Municipal de Lloret de Mar s’hagi interessat pels fantasmes del Coll i Rodés i qui sap si qualsevol dia, quan hagin travessat per últim cop les parets del nostre institut, ens els tornem a trobar com a attrezzo dels diables o de qualsevol representació dramàtica.