Expo batx. artístic: Trajectòries

Dijous, a les 17.00 h, la nostra directora, Luisa Peralta, va inaugurar, a la Casa de la Cultura de Lloret de Mar, l’exposició anual d’art preparada per les professores del Departament de Dibuix del nostre centre i els alumnes de 1r i 2n de batxillerat artístic. També van dirigir la seva paraula al públic assistent el regidor d’Educació de l’Ajuntament de Lloret de Mar, Albert Ferràndez, i la cap del Departament de Dibuix, Rosa Oliveras. Seguidament, la Laura León, alumna de 2n de batxillerat artístic va cantar i interpretar al piano el famós tema Hallelujah, de Leonard Cohen.

Enguany, és la 13a edició d’aquesta exposició i té com eix vertebrador que dona sentit unitari a les obres exposades el concepte que, a més, dona nom a l’exposició: Trajectòries. Tot treball artístic s’endinsa en una trajectòria, en un procés que condueix de la idea inicial a l’obra acabada. Per aquest motiu, a l’exposició, es poden veure tant obres acabades com esbossos inicials que han format part del procés de creació dels treballs.

Les obres exposades corresponen, com de costum, a treballs artístics elaborats pels alumnes de 1r i de 2n de batxillerat artístic del Coll i Rodés; però a més, enguany, també s’hi exposen algunes obres d’exalumnes, donat que l’exposició del curs passat, per causa de les mesures de prevenció per la covid-19, es va limitar a una mostra en línia.

El visitant de l’exposició pot apreciar manifestacions artístiques nascudes durant les classes de diferents matèries. Així, de l’optativa de Volum, ens trobem amb figures elaborades amb fang i amb filferro; de la de Disseny, amb cartells, tipografies, joies i packaging; de la de Cultura Audiovisual, amb fotografies, algunes de les quals han estat guanyadores de concursos; de la de Dibuix Artístic, il·lustracions de poemes i cançons, flors, cors, perspectives còniques i obres cubistes; de la de Tècniques Graficopàstiques, pintures al tremp i dibuixos amb bolígraf; i, per últim, de la de Fonament de les Arts, els projectes destinats a la selectivitat universitària.

L’exposició restarà oberta fins al 6 de maig.

Visiteu-la. Us complaurà.

Addenda, a 3 de maig de 2021: Nova Ràdio Lloret, com és costum a cada edició, s’ha fet ressò de la notícia de l’exposició. Podeu veure el seu escrit i escoltar l’entrevista a la nostra companya Montse Martínez, professora del Departament de Dibuix, aquí.

A continuació, inserim el videoreportatge que l’emissora lloretenca ha gravat amb la locució d’alguns dels nostres joves artistes fent d’improvisats guies.