Experiència immersiva amb Klimt

Aquesta setmana els alumnes de 2n de batxillerat artístic acompanyats de dues professores del Departament de Dibuix, Núria Sales i M. Rosa Oliveras, han visitat l’exposició Klimt, l’experiència immersiva al Centre d’Arts Digitals IDEAL, a Barcelona.

Els alumnes han gaudit de projeccions en gran format centrades en l’obra de Gustav Klimt i d’una experiència amb ulleres de realitat virtual que els han submergit en un univers daurat i florit.

Es tracta d’una nova manera de gaudir l’art, aproximant-se a la figura de Klimt des d’una interpretació que implica una experiència artística i audiovisual. És una proposta expositiva innovadora diferent de la dels museus tradicionals.

L’exposició també contextualitza l’obra de l’artista vienès amb el seu temps, i fa paral·lelismes amb la Barcelona de l’època. Així mateix, hi ha referències a les dones, respecte de l’obra del mateix Klimt i respecte dels canvis que van protagonitzar en la societat del canvi de segle (del pas del segle XIX al segle XX).

La visita acaba amb un Fotomatón, en el qual els alumnes han pogut veure la seva cara transformada en una de les obres de Klimt.

M. Rosa Oliveras