Estudi sanitari sobre el iode

Ahir dimecres els alumnes de 4t d’ESO, batxillerat i CFGM van assistir a una xerrada sobre els hàbits de consum alimentari dels adolescents. La xerrada tenia com a propòsit presentar l’estudi que porta a terme la Dra. Sílvia Reig Mayoral, metgessa del CAP de Blanes que està cursant a la UdG un doctorat precisament sobre metabolisme i nutrició.

L’estudi, que es fa amb adolescents d’entre 15 a 17 anys escolaritzats a diferents centres de la zona, vol prevenir la deficiència de iode en els adolescents. El punt de partida és mesurar el iode a l’orina i el d’arribada, tenir incidència en tres aspectes de la salut: la millora de la salut actual, la millora de la salut en el futur i la millora de la salut en properes generacions.

Pròximament, els alumnes que ahir es van presentar voluntaris per participar en l’estudi i tinguin l’autorització familiar rebran una segona visita per ser mesurats de pes i talla, contestar uns qüestionaris i recollir les seves mostres d’orina.

Cèlia Tresserras.