Es presenta el cartell de la Festa Major de Sant Romà 2023

Avui, divendres 3 de novembre, ha tingut lloc a la sala d’actes de l’Ajuntament de Lloret de Mar la presentació oficial del cartell i el programa de les Festes de Sant Romà 2023.

El cartell és una obra gràfica de les nostres alumnes de batxillerat artístic Martina Bardají i Daniela Alzina, que han guanyat el concurs organitzat per l’Ajuntament, en el qual s’hi han presentat una quinzena de propostes fetes per alumnes de l’assignatura de Disseny de 2n de batxillerat.

De la seva proposta gràfica, la Martina i la Daniela, destaquen que “es basa en la inclusivitat en l’àmbit festiu. Una festa tradicional, com la de Sant Romà està destinada a tota la població lloretenca; tots els veïns la viuen i senten amb la família i els amics. La nostra intenció quant a aquesta idea, és que sigui una festa per a tothom, una festa que no entengui d’edat, gènere, cultura o ideologia. Per això hem cregut que el més oportú era dissenyar un cartell on tota aquesta gent sortís representada, junt amb elements característics de Lloret, com la Dona Marinera i l’església de Sant Romà (que dona nom a la festa major de la vila), i elements festius típics d’una festa major”.

L’alcalde de Lloret, Adrià Lamelas, i la regidora de Cultura, Isabel Bernal, han sigut els encarregats de destapar l’obra guanyadora. Tant l’alcalde com la regidora, han destacat el bon nivell gràfic i comunicatiu del cartell d’enguany: un cartell molt inclusiu, on destaquen la diversitat, la intergeneracionalitat de les festes i els elements propis de Lloret de Mar.

Entre els presents a l’acte hi havia els alumnes de Disseny que s’han presentat al concurs; la directora del nostre institut, Luisa Peralta; la professora de Disseny i cap del Departament d’Arts, M. Rosa Oliveras; i diversos regidors més de l’actual Consistori.

Enhorabona a les guanyadores, Daniela i Martina, i a tots els participants per la seva implicació.

Estem molt contents de participar en aquesta proposta creativa, esperem poder tornar-hi a participar un altre any. Així mateix, desitgem a tothom que gaudiu de la Festa Major de Sant Romà 2023!

Rosa Oliveras.