Entrega de Premis de Recerca Jove

17-04-24

Els Premis de Recerca Jove (PRJ) han distingit enguany la Parul Mehta. Durant l’acte de lliurament de premis, celebrat dissabte a L’Auditori de Barcelona, el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, va destacar que “el futur de Catalunya com a país es construeix sobre el talent de joves com els que avui han estat guardonats per la seva recerca”. El conseller va recordar que aquests premis, que es lliuren des de l’any 1981, són “un dia de festa” per als joves guardonats a qui se’ls reconeix públicament la seva vàlua.

Els guardons, que atorga el Govern, a través de la Secretaria d’Universitats i Recerca i l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), volen fomentar l’esperit científic entre el jovent. Els premis estan dotats amb 750 euros, en el cas dels alumnes, i 2.500 euros en el cas dels centres, que els destinen a equipament de biblioteques i material docent. En aquesta edició, corresponent al 2016, s’han presentat 278 treballs elaborats de forma individual o en grup per 391 alumnes de 186 centres a Catalunya (provinents de 31 de les 42 comarques catalanes), dels quals han estat distingits un total de 73 projectes de 88 estudiants, entre els que hi figura el treball, Construcció i programació d’un braç robòtic, de la Parul Metha, que va estar tutoritzat pel professor Joan Fluvià, del Departament de Tecnologia del nostre institut.

Els PRJ, que enguany han arribat a la seva 35a edició, premien l’esforç dels alumnes i el treball en equip, a banda de reconèixer el foment que des dels centres de secundària fan de les vocacions científiques.

Font d’informació: Tribuna Selvatana.