Ens visita Ció Abellí

Avui, els alumnes de 1r i 2n de batxillerat artístic han tingut la gran oportunitat d’escoltar i veure modelar a l’escultora gironina Ció Abellí, llicenciada en Belles Arts en l’especialitat d’escultura.

La Ció ha endinsat als alumnes al món més professional de l’escultura. A més a més de la seva experiència personal, els ha mostrat diverses aplicacions de l’escultura en l’àmbit laboral.

És a partir de la seva experiència que ha fet una interessantíssima explicació del procés de creació del conjunt escultòric figuratiu “La Força d’un Sentiment”, encàrrec de les associacions de seguidors del RCDE Espanyol. A través d’imatges, l’escultora ha anat exemplificant el procés creatiu d’aquesta obra de grans dimensions i les diverses tècniques escultòriques utilitzades com són el modelatge, la creació de motlles o la fosa en bronze.

Finalment, ha fet una explicació i demostració de com ella modela un bust. En pocs minuts, mitjançant argila i eines de modelatge, ha anat construint el retrat d’una professora del nostre departament de dibuix. Els alumnes que han volgut han tingut l’oportunitat de treballar aquesta tècnica additiva amb l’artista.

Agraïm sincerament la col·laboració desinteressada d’aquesta escultora de llarga i reconeguda trajectòria professional.

Departament de Dibuix.