El plat destacat de la setmana: steak tàrtar

Aquesta setmana destaquem el segon entrant: l’steak tàrtar. Un plat mundialment conegut que s’origina l’any 1237. Durant la invasió de Rússia, els genets de Mongòlia, també anomenats tàrtars, durant el dia posaven la carn crua entre la cadira de muntar i el llom del cavall, de manera que aquesta s’estovava i macerava al llarg del dia, i així, al vespre, se la menjaven.

A l’Escola d’Hostaleria de Lloret de Mar, piquem la carn en petits daus sense xafar-la i hi afegim ceba, cogombrets i cibulet. També hi posem tàperes fregides per sobre, per tal que estiguin ben cruixents. Després, afegim mostassa de Dijon casolana i maridarem amb sal, pebre i tabasco vermell per aconseguir una cocció picant. Finalment, afegim el rovell d’ou per obtenir un gust més suau i decorem amb torradetes i brioix.

Aquest plat ens fa especialment il·lusió perquè es tracta d’un plat d’elaboració a quatre mans. Es fa una preparació prèvia a cuina per l’alumnat de CFGM de Cuina i Gastronomia i, seguidament, es finalitza a la sala, a mans de l’alumnat de CFGM de Serveis en Restauració, davant del client.

Equip d’ensenyaments professionals.