El pessebre del Coll i Rodés

Aquest any, el pessebre del nostre institut, l’han realitzat els alumnes de segon de batxillerat artístic i els alumnes de projectes de primer de batxillerat, dels qui va sorgir la idea.

Té un significat metafòric sobre l’ús del mòbil durant aquestes festes. El formen els tres reis, seguts a una part de la taula de Nadal, i, en l’oposada, hi trobem sant Josep; la Verge, amb el nen; i un pastor.

A una banda de la taula, hi ha un marc que representa la instantània que tothom vol que surti a les xarxes socials i, des de la qual, els personatges es veuen de color negre, en representació del buit i la fredor d’un Nadal solament d’imatge. Des de l’altra banda de la taula, els mòbils s’han convertit en torrons, neules… i tothom està a color perquè un Nadal amb ànima, compartit en família, sí que s’omple de significat.

La composició esdevé així una reivindicació d’un Nadal sense mòbils compartit amb la gent que estimem i que ens estima; un Nadal en què dialoguem, gaudim, ens comuniquem; un Nadal en què puguem expressar tot l’amor cap als éssers propers.

Montserrat Martínez