El llobarro a la donostiarra amb patata panadera i ceba

Aquests dies hem portat una recepta tradicional basca a les cuines de l’Escola d’Hostaleria de Lloret de Mar. Es tracta del llobarro a la donostiarra amb patata panadera i ceba.

Cuinem el llobarro fresc amb la tradicional recepta donostiarra, una preparació que destaca per la seva simplicitat i el seu respecte pel sabor autèntic del peix. El llobarro es marina amb ingredients frescos com l’all, el julivert i l’oli d’oliva, i després es cuina a la perfecció fins a aconseguir una delicada textura i uns sabors que es fonen en boca. Acompanyem el llobarro, amb una deliciosa capa de patates panaderes, tallades finament i cuinades amb ceba i herbes aromàtiques. Per donar un toc dolç però intens al plat, la ceba caramel·litzada s’uneix a la festa de sabors. Amb el seu perfil dolç i la seva textura melosa, la ceba complementa perfectament la frescor del llobarro i de les patates panaderes.

Aquest plat és una oda a la riquesa dels sabors de la costa basca. Amb ell, l’alumnat té l’oportunitat d’explorar i conèixer a fons receptes tradicionals d’altres regions, formant-se en una àmplia varietat de tècniques culinàries que reflecteixen la riquesa i diversitat de la nostra gastronomia.

Equip d’ensenyaments professionals.